Niet alle herhalingen zijn slecht. - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Ingeborg Laanbroek - WaarBenJij.nu Niet alle herhalingen zijn slecht. - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Ingeborg Laanbroek - WaarBenJij.nu

Niet alle herhalingen zijn slecht.

Door: Ingeborg Wessels-Laanbroek

Blijf op de hoogte en volg Ingeborg

02 November 2014 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Hello Darlings,
Er is weer een week voorbij met leuke momenten, maar ook een enkele traan.
De week begon erg goed met wakker worden naast Michel. Hij hoefde pas laat in de ochtend te vertrekken naar het vliegveld. ik had een soort van thuiswerk dag en we hadden dus nog de hele ochtend met elkaar. Ik moest alleen wel een beetje met mijn neus in de laptop zitten, erg gezellig. Het afscheid was toch wel een beetje lastig, en er vloeiden dan ook weer een paar tranen. Aan mijn kant, natuurlijk...
Na Michel's vertrek zou ik naar de bibliotheek van het Victoria and Albert museum gaan om opnieuw te zoeken naar afbeeldingen van de porseleinen vaas. Dat gaat alleen wat lastig als hij dicht is op maandag, dus toen heb ik toch maar besloten om alsnog naar het atelier te gaan, ik was toch al in de buurt.
Op het atelier ging het gedurende de week met ups and downs, de gewone gang van zaken dus. Als ik al niets leer over de objecten dan leer ik een heleboel over mezelf. Florence, de stage begeleider, lijkt soms meer op een psycholoog dan op een restaurator.
Ik heb opnieuw twee nieuw objecten gekregen. Een porseleinen muziek doos van Elvis en een lichtarmatuur met enkele vogels op een boomstronk, waarvan het materiaal onbekend is.
Tijdens de avonden heb ik het behoorlijk druk gehad. En dat terwijl ik de alleen in het huis was deze week. Het gastgezin was een week naar Italië, en ik mocht niet eens mee... Maandag en dinsdag ben ik druk bezig geweest met het typen van een maandverslag dat ik, je raad het al, elke maand moet inleveren. Dit zijn behoorlijke documenten en ik wilde het op tijd af hebben. Ik wist namelijk al dat ik er geen tijd voor zou hebben de laatste dagen. Op woensdag avond heb ik toch maar even helemaal niets gedaan. Wat heerlijk!!!
Op donderdag waren Marieke en Bianca in Londen aangekomen. En in de avond ben ik gezellig met ze uit eten geweest in de wijk Camden Town. We hebben flink wat bijgekletst, dat kon makkelijk zo zonder de jongens. Het eten was lekker en in onze overmoed hadden we ook allemaal een toetje besteld, maar dat was toch wat veel van het goede. Bij een andere tent hebben we nog wat thee gedronken en verder gekletst, maar toen zijn we toch maar onze eigen weg gegaan. Zij hadden gereisd en ik had een zware dag gehad op het werk. De volgende avond zou ik ze toch weer zien.
Ik had ze uitgenodigd om bij mij 'thuis' te eten. Dat was makkelijker gezegd dan gedaan. We hadden afgesproken elkaar te treffen bij een underground station. Het duurde een half uur voor we elkaar gevonden hadden. Het wordt lastig afspreken bij de toegangspoortjes als het een station is met twee plaatsen met deze krengen. Na elkaar gevonden te hebben, moesten we nog de lange rit naar 'mijn' tube station en de boodschappen. Tja, boodschappen... Dat gaat niet heel snel als je niet precies weet wat je wilt koken en honger hebt en drie verschillende ideeën. Het was dus ongeveer 8 uur voordat we met alle boodschappen bij het huis waren aangekomen en moesten koken. We waren dus best hongerig, maar het was zeker niet minder leuk. Toen we eenmaal de thee ophadden was het al half 11 en zijn ze naar terug naar het hotel gegaan.
Voor zaterdag hadden we om 1 uur afgesproken bij Covent Garden station. Ik wilde in de ochtend nog wat noodzakelijke huishoudelijke taken doen. En zei konden dan nog genieten van hun Hop on-Hop off bus tour. Dat afspreken ging ook nu weer niet helemaal goed, bij hun duurde het reizen met de bus wat langer en vervolgens stuur ik ze ook nog eens de verkeerde kant op. Ik moet toch echt links en rechts beter uit elkaar leren halen. Rechts was iets met de duim aan de linkerkant...
Toen we elkaar opnieuw eindelijk gevonden hadden, zijn we eerst wat gaan lunchen. Na het eten zijn we Covent Garden overgelopen. Ik was er vorig weekend ook met Michel, maar toch heb ik nu andere dingen gezien. Ik heb me ook laten verleiden tot het kopen van twee kleurrijke handtassen. Ik kon het echt niet laten.
Daarna zijn we richting de Big Ben gelopen om vanaf daar een boottocht te maken over de Thames met een gids. Het was precies het juiste moment, want het was donker maar nog niet koud. We hadden hoe dan ook de laatste dagen prachtig weer in London, gemiddeld 20 graden. Niet verkeerd, toch. De gids was de leukste thuis, hij vertelde de sterkste verhalen over de verschillende gebouwen langs het water. Na de tocht zijn we op zoek gegaan naar een restaurant. We zijn beland in een kleine tent onder de Tower bridge. Daarna zijn we op zoek gegaan naar een pub voor een biertje. 1 biertje werd uiteindelijk twee Pints. We zagen de zombies ondertussen naast ons in de bar zitten en toen werd het toch wel tijd om naar huis te gaan. Halloween in London is echt geweldig!!!
Zondag heb ik het rustig aan gedaan. Ik heb me afgemeld voor de wedstrijd en niets afgesproken met Marieke en Bianca. Er stond namelijk nog wat studeerwerk op mij te wachten. Daarmee ben ik ongeveer de hele dag wel mee bezig geweest. Als afleiding nog een fijn skype gesprek met Michel.
Het volgende reisverslag zal wat langer op zich laten wachten, omdat ik volgend weekend even een paar dagen thuis ben. Benji, de kat, mist me namelijk.

  • 06 November 2014 - 09:18

    Hella:

    Hallo Ingeborg,

    Met veel plezier heb ik weer genoten van je verslag uit Londen. Met al je belevenissen van verslag maken werken in het atelier, en dan tussen door ook nog bezoek gehad van Michel en later je vriendinnen. Zij hebben denk ook genoten van hun bezoek aan Londen.
    Voor morgen alvast een goede reis gewenst, lekker gaan genieten van je weekendje Holland.

    Lieve groetjes van Hella en Fred

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ingeborg

Hallo allemaal, Voor mijn opleiding Conservering en Restauratie loop ik een aantal stages in het binnen- en buitenland. Erg spannend en leuk natuurlijk. Zo is mijn eerste stage in London bij een privé atelier. Vervolgens ben ik te vinden in Berlijn waar ik stage loop bij het Vorasiatisches Museum, te vinden op het museum eiland. Ik eindig dit allemaal met een stage in eigen land bij het Rijksmuseum van Oudheden in Leiden. Ik probeer elke week iets te posten en ik hoop dat jullie van mijn verhalen genieten. Groeten Ingeborg

Actief sinds 06 Okt. 2014
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 11367

Voorgaande reizen:

03 Januari 2015 - 04 April 2015

Berlijn: Das vorasiatisches museum.

04 Oktober 2014 - 20 December 2014

London: the Conservation studio

Landen bezocht: