Sights seeing in London - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Ingeborg Laanbroek - WaarBenJij.nu Sights seeing in London - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Ingeborg Laanbroek - WaarBenJij.nu

Sights seeing in London

Door: Ingeborg Wessels-Laanbroek

Blijf op de hoogte en volg Ingeborg

26 Oktober 2014 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Hello All,
Het is weer een leuke, gezellige en drukke week geweest. Het leukste moment van de hele week was natuurlijk het moment dat ik Michel ophaalde bij Victoria station, London. Maar daarover later meer.
Dit keer maar eens beginnen met wat er allemaal is gebeurd op de stage. Deze week voor de verandering geen nieuwe objecten en vooral werken aan de objecten die ik al had. Enkele van de behandelingen kosten veel tijd, waardoor er niet veel afwisseling was. Maar daar heb ik nooit echt problemen mee gehad. Ik krijg steeds meer te horen dat het goed gaat met mijn werk, al krijg ik ook nog weleens te horen dat ik een slak ben. A first for me.... Maar eens moet de eerste keer zijn.
Mijn avonden zijn afwisselend, de ene avond ben ik druk met korfbal en de andere met even helemaal niets doen. Al hoewel niets doen best lastig is in een huis waar elke avond wel iemand anders te gast is. Het is echt super gezellig, maar soms is het lastig om bij te houden wie er nu weer op bezoek is.
Op dinsdag en donderdag avond had ik een training. Op dinsdag was het een training met mijn eigen team, het was weer leuk. Maar ik had nu heel duidelijk door dat ik meer gewend ben van mijn trainingen. Er waren te weinig palen voor het aantal mensen, waardoor iedereen veel stil stond. Dit houdt me echter niet tegen, want ik vind het nog steeds erg gezellig.
Op donderdag had ik een ander soort training bij een geheel andere vereniging. Ik had een uitnodiging gekregen van een speler van het 2e team om te helpen bij een training die hij geeft op donderdag aan beginners binnen de sport. Hij had niet verteld dat dit teams waren van een andere vereniging. Dit was een kleine verassing, maar ik had er niet minder lol om. De zaal was alleen een beetje teleurstellend, ze hadden serieuze waterproblemen. Een derde van de zaal kon niet gebruikt worden door de 'regen' die naar beneden kwam door het plafond. Blijkbaar interesseert het de beheerder geen drol, want het speelt al langer.
Er is me gevraagd of ik dit ergens in de komende weken nog een keer wil doen. En ik weet zeker dat ik het nog een keer doe. Een nadeel is alleen dat ik in bed nog steeds met de training bezig ben.
Op vrijdag was dan eindelijk de dag... Michel komt over voor het weekend. De hele week waren we al aan het aftellen. Het was fijn om hem weer in levende lijve te zien, al was het nog maar 3 weken geleden dat ik naar deze stad ben gekomen. Samen zijn we naar 'mijn' huis in London gegaan, ik had onszelf uitgenodigd om mee te eten met de familie Paxton. Zo kon ik twee vliegen in één klap slaan, Michel zou de familie ontmoeten en we zouden dan niet te laat eten (rond half 9 's avonds).
Michel en ik zijn op zaterdag het centrum van London in getrokken en hebben we veel gezien. We zijn van hot naar her gegaan. We zijn begonnen bij de London Bridge en vandaar uit langs de Thames naar de Tower of London en de Tower Bridge. Het was echt gekkenhuis daar, het aantal daar was niet normaal. De meeste mensen waren daar of voor de Tower of London, of voor de Poppey Field dat rond de Tower is aangelegd ter nagedachtenis aan de eerste Wereld Oorlog. Dat was een erg indrukwekkend gezicht, een groot veld vol met ceramische klaprozen. Vanaf daar hebben we de tube genomen naar mijn stage plaats, die heb ik natuurlijk even getoond aan Michel. Dat was best snel gedaan, omdat het geen grote ruimte is. Ik heb Michel ook even losgelaten tussen de eekhoorns die in het nabijgelegen Regent's Park rond lopen. Na Michel terug gevonden te hebben, zijn we richting Covent Garden gegaan met de tube. Daar hebben we onze ogen uitgekeken bij de straatartiesten en zijn we de markt overgelopen.
Na Covent Garden zijn we richting Big Ben gelopen met de London Eye. Rond deze tijd begon het donker te worden en konden we genieten van London by Night. Dit hebben we ook gedaan op een boot op de Thames. de ramen waren echter niet briljant waardoor het een beetje verloren ging.
Na wat te hebben gegeten, zijn we nog even langs St. Pauls Cathedral gegaan. Dit is ook een erg mooi gezicht, zeker als je over de Millenium Brighe erheen loopt. Daarna waren we toch wel moe en zijn we naar huis gegaan.
Op zondag hebben we het lekker rustig aan gedaan. Het enige wat ik gepland had, was een korfbal wedstrijd. Deze was in de middag dus we konden het in de ochtend lekker rustig aan doen. Dit hebben we dan ook zeker wel gedaan. De wedstrijd ging goed, we hebben weer gewonnen. En Michel heeft er ook van genoten van de zijlijn. De zaal was alleen een beetje gek, ze doen in Engeland niet aan vaste maten van de zalen. Het veld was in dit geval bijna breder dan dat het lang was.
Na de wedstrijd hebben we net zoveel gedaan als er voor, lekker helemaal niets.
Dit was het weer voor deze week, hopelijk beleef ik volgende week ook weer leuke dingen. Volgend weekend komen er enkele vrienden naar London toe, dus dat moet wel goed komen.

Groeten van Ingeborg en natuurlijk ook Michel

  • 27 Oktober 2014 - 09:48

    Cristel:

    Ha Ingeborg,

    Het klinkt geweldig. Geniet ervan!

    Ga je Londen ook in kerstsfeer zien? Dat schijnt echt heel gaaf (en romantisch) te zijn.

    Xx,
    C.

  • 27 Oktober 2014 - 23:22

    Jamilla:

    Klinkt goed allemaal! Heb je de wispering gallery van st pauls cathedral ook uitgeprobeerd? Dat is super gaaf; de balustrade aan de binnenkant van de koepel kan je betreden. Als je daar iets heel zacht tegen de muur fluistert, kan iemand die precies tegenover je staat aan de andere kant van de koepel je makkelijk verstaan wanneer hij zijn oor dicht bij de muur houdt; een architectonisch hoogstandje dus :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ingeborg

Hallo allemaal, Voor mijn opleiding Conservering en Restauratie loop ik een aantal stages in het binnen- en buitenland. Erg spannend en leuk natuurlijk. Zo is mijn eerste stage in London bij een privé atelier. Vervolgens ben ik te vinden in Berlijn waar ik stage loop bij het Vorasiatisches Museum, te vinden op het museum eiland. Ik eindig dit allemaal met een stage in eigen land bij het Rijksmuseum van Oudheden in Leiden. Ik probeer elke week iets te posten en ik hoop dat jullie van mijn verhalen genieten. Groeten Ingeborg

Actief sinds 06 Okt. 2014
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 11360

Voorgaande reizen:

03 Januari 2015 - 04 April 2015

Berlijn: Das vorasiatisches museum.

04 Oktober 2014 - 20 December 2014

London: the Conservation studio

Landen bezocht: