The adventure begins.... - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Ingeborg Laanbroek - WaarBenJij.nu The adventure begins.... - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Ingeborg Laanbroek - WaarBenJij.nu

The adventure begins....

Door: Ingeborg Wessels-Laanbroek

Blijf op de hoogte en volg Ingeborg

11 Oktober 2014 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Welcome dear all,
dit is mijn eerste verslag over mijn grote avontuur in London. Ik werd met open armen ontvangen door het gastgezin, de Paxtons. Het is een leuk gezin, met een dochter en een zoon en een geweldige lieve kat. Ze hebben een groot huis, maar de bedden zijn klein (kort en smal).
Ik ben daar vroeg in de middag aangekomen en had daarom genoeg tijd om de omgeving goed te bekijken. Het was me al meteen duidelijk dat een paraplu zeer handig is als je op stap gaat, niet dat het altijd regent, zoals in Nederland. Het weer is zeer veranderlijk, het ene moment schijnt de zon en het volgende komt het met bakken uit de lucht.
Het is een leuke omgeving met de belangrijkste dingen om de hoek, zoals een bushalte, een lokale supermarkt, een leuk park. De underground is jammer genoeg iets verder weg, 20 min lopen.
Op maandag begonnen bij 'The Conservation Studio' van Florence Hayward. Ik kreeg meteen vijf objecten voorgeschoteld, waarvan 1 een houten deksel was. Ik zou duidelijk veel leren van haar, ook over materialen die eigenlijk niet mijn vakgebied zijn. Het is toch wel even wennen om niet in het atelier van de opleiding te werken. De hele week aan de objecten gewerkt, maar het gaat nog niet snel.
Op vrijdag onderzoek gestart naar een van de objecten in de bibliotheek van het Victoria en Albert museum. Dat is een indrukwekkende bibliotheek, net als het museum zelf. Jammer genoeg niet echt gevonden wat ik hoopte, maar ach volgende week verder zoeken.
Ik heb in de avond ook niet stil gezeten. Ik had thuis al gezocht naar mogelijkheden voor korfballen in London en er was er om de hoek van het gastgezin. Op dinsdagavond heb ik meten meegedaan met een 2 uur durende training, dat heb ik gemerkt de dagen erna. Er waren weinig spieren waar ik geen pijn in had. Het was heel gezellig en ik werd met open armen ontvangen. Op donderdag was ik al ingedeeld in een van de teams.
En op woensdag avond ben ik samen met Florence naar een avondopening van het Tate Modern geweest. Dat museum is net zo indrukwekkend als het Victoria en Albert museum, maar dan modern. En het uitzicht vanaf het Tate over Thames in de avond is gewoon brilliant. We hebben de tentoonstellingen van Malevich bezocht.
Op mijn tweede zaterdag ben ik centraal London weer ingetrokken. Ten eerste op zoek gegaan naar de HEMA in London, jammer genoeg hebben ze niet hun bekende worst. Vervolgens naar Buckingham Palace gelopen, ik was toch in de buurt. Vervolgens even genoten van het mooie weer in Green Park dat direct naast het paleis ligt. De parken in London worden echt goed bezocht als het weer het toe laat. Daarna nog naar de 'Musuem of London' gegaan.
Ik ben dus best wel druk geweest door de week heen, maar het is allemaal nog wel wennen. Alleen al het feit dat de afstanden veel groter zijn en ik veel moet lopen. Maar ook zeker het feit dat ik hier zonder man, familie en vrienden ben. Maar het gaat allemaal goed komen de komende weken.

Volgende week meer over het leven in London

Bye Bye

  • 12 Oktober 2014 - 14:16

    Broerlief:

    Dus meteen weer Korfballen dacht dat je gestopt was er mee. Maar kon je je het nog een beetje of hebben ze je meteen alle hoeken van het veld laten zien. Of andersom kan ook dat jij hun wat hebt bijgeleerd :D.
    Merk ook al dat je flink de stad en museums aan het ontdekken bent gegaan. Bezoek je niet te veel in een keer anders heb je straks niks meer om te bezoeken. Al heb ik dan misschien nog een paar interessant architectonische dingen die je zou kunnen bekijken maar is denk ik wat minder interessant voor jou.

    Veel plezier de komende weken en mocht je je eenzaam voelen ik zou een paar degen in mijn herfstvakantie langs kunnen komen.

    Gr je broertje

  • 12 Oktober 2014 - 17:02

    Kitty:

    hey hey

    zo te lezen heb je het wel naar je zin daar.
    binnekort ook wedstrijden spelen of mag dat dan weer net niet?
    wel gaaf dat je gelijk zoveel spullen mag onderzoeken.

    hier gaat het ook goed zijn weer hard aan het werk na onze vakantie :P

    ik zal met smacht wachtte op je volgende verslag :D:D

    xx kitty

  • 13 Oktober 2014 - 11:14

    Noortje:

    Hei Ingeborg,

    Klinkt allemaal geweldig. Geniet ervan! (behalve het mensen missen dan, maar dat overleef je ook echt wel).

    Liefs, Noortje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ingeborg

Hallo allemaal, Voor mijn opleiding Conservering en Restauratie loop ik een aantal stages in het binnen- en buitenland. Erg spannend en leuk natuurlijk. Zo is mijn eerste stage in London bij een privé atelier. Vervolgens ben ik te vinden in Berlijn waar ik stage loop bij het Vorasiatisches Museum, te vinden op het museum eiland. Ik eindig dit allemaal met een stage in eigen land bij het Rijksmuseum van Oudheden in Leiden. Ik probeer elke week iets te posten en ik hoop dat jullie van mijn verhalen genieten. Groeten Ingeborg

Actief sinds 06 Okt. 2014
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 11370

Voorgaande reizen:

03 Januari 2015 - 04 April 2015

Berlijn: Das vorasiatisches museum.

04 Oktober 2014 - 20 December 2014

London: the Conservation studio

Landen bezocht: