Een goed gevoel... - Reisverslag uit Berlin Schöneberg, Duitsland van Ingeborg Laanbroek - WaarBenJij.nu Een goed gevoel... - Reisverslag uit Berlin Schöneberg, Duitsland van Ingeborg Laanbroek - WaarBenJij.nu

Een goed gevoel...

Door: Ingeborg Wessels-Laanbroek

Blijf op de hoogte en volg Ingeborg

17 Maart 2015 | Duitsland, Berlin Schöneberg

Hallo allemaal,
De afgelopen week op stage kan ik omschrijven als: Een goed gevoel. Er waren enkele dingen die mij een goed gevoel gaven. Ik heb een object afgerond; met een aantal andere mensen hebben we een ochtend fysieke arbeid geleverd om een depot uit te ruimen en dat is nu klaar; Sonja melde dat ze wel interesse had om mij in de toekomst een opdracht van het museum toe te sturen; ik mag verder werken aan enkele andere delen van mijn grote object. Al deze dingen gaven mij op dat moment een zeer goed gevoel. Vooral dat Sonja het wel ziet zitten om in de toekomst aan mij te denken voor mogelijke opdrachten van het museum.

Ook buiten de stage om heb ik meerdere keren een goed gevoel gekregen door gebeurtenissen. Zo heb ik mijn documentatie van mijn stage in London af. Een goed gevoel. Ik heb enkele documenten voor mijn huidige stage in het Duits afgerond. Een goed gevoel. En met een beperkt aantal fouten. Een goed gevoel. Op woensdag ben ik wat wezen drinken met een andere stagiaire en haar stage begeleider, dit was heel gezellig. Een goed gevoel. Michel is weer voor een weekend overgekomen. Een geweldig gevoel.

Het was fijn dat Michel weer een weekend over was. En dit keer helemaal alleen. Niet dat mijn (schoon-) ouders vervelend waren, absoluut niet. Maar je plant je dag toch anders in met zijn tweeën. We hebben het lekker rustig aan gedaan. Het enige echte plan was een bezoek brengen aan het Computerspellen Museum. Super leuk, als je een beetje van computer spelletjes houdt en je bent in Berlijn, zeker erheen gaan. Het is niet heel groot, maar het is gewoon leuk om al die oude spellen te zien en hoe dat zich heeft ontwikkelt. Ook is er de mogelijkheid om enkele oude Arkade spellen te spelen op oude speelkasten, met nieuwe software. Een goed gevoel. Alhoewel ik me wel realiseerde dat ik het een beetje miste om computer spelletjes te spelen. En dan heb ik het niet over mijnenveger of patience, maar dan heb ik het over Zelda of Final Fantasy. JA, ik ben een gamer en ik vindt het geweldig.
Daarna zijn we nog naar een grote boekenwinkel gegaan. Het is soort van een traditie van ons om een grote boekenwinkel op te zoeken in de Duitse steden die we bezoeken. Niet dat we zoveel Duits lezen, maar ze hebben er ook nog weleens leuke kaartspellen of hebbedingetjes.
In de avond zijn we met Samson naar een Sri Lankaan restaurant gegaan. Dit is een restaurant bij mijn flatin de buurt en Samson spreekt vaak zeer lovend over dit restaurant. Ik wilde het dan weleens proberen en met Michel erbij was het een mooie gelegenheid. Nou moet ik zeggen, dat ik het niet heel bijzonder eten vond. Het eten was niet echt gekruid, het leek dus eigenlijk heel veel op Chinees of Indisch maar dan met minder smaak. Maar Samson was er lyrisch over. Hij leek wel in extase te zijn. Ik vond het hilarisch om te zien hoe hij Okra, een soort groente, omschreef als (ik quote:) Hemel op Aarde.

Op zondag hebben we het nog rustiger aangedaan dan op zaterdag. Nu hadden we helemaal geen plannen. We wilden toch de hort op, want de hele dag op de kamer zitten in Berlijn is ook zonde. We zijn daarom naar een bekende begraafplaats gegaan: Dorotheenstädtischer Friedhof. Dit is een van de oudere begraafplaatsen en er liggen vele bekende mensen begraven… voor Berlijner begrippen dan. Karl Friedrich Schinkel (architect van het halve museum eiland),actrice Helene Weigel(?) etc. Zoals gezegd, de bekende mensen in Berlijn.
Daarna hebben we gewoon wat rond gelopen door Berlijn en dure auto’s bekeken. Er stonden genoeg Lotussen, BMW’s en Mercedessen langs de weg waar regelmatig mensen, en dan vooral mannen, zich geheel aan vergaapten. Er was er zelfs een die meerdere keren met een Amerikaanse muscle car op de foto wilde. Tijdens deze wandeling hebben we ook onze toekomstige auto gevonden, een gele Bentley. We moeten alleen nog even de loterij winnen, en kaartjes voor die loterij kopen… De rest van de zondag hebben we niet veel bijzonders gedaan, behalve heel erg relaxed. Wat een goed gevoel geeft.

Je zou dus eigenlijk kunnen concluderen dat dit een goede week was. Wat een goed gevoel geeft.

Bis nächste Woche,
Ingeborg

  • 17 Maart 2015 - 22:14

    Iris:

    Hey Ingeborg.

    Het altijd leuk om weer jou stukjes te lezen( dat geeft je vast ook een goed gevoel om te horen

  • 20 Maart 2015 - 13:38

    Marieke:

    Nog 2 weken en dan weer lekker naar huis. Succes met de laatste loodjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ingeborg

Hallo allemaal, Voor mijn opleiding Conservering en Restauratie loop ik een aantal stages in het binnen- en buitenland. Erg spannend en leuk natuurlijk. Zo is mijn eerste stage in London bij een privé atelier. Vervolgens ben ik te vinden in Berlijn waar ik stage loop bij het Vorasiatisches Museum, te vinden op het museum eiland. Ik eindig dit allemaal met een stage in eigen land bij het Rijksmuseum van Oudheden in Leiden. Ik probeer elke week iets te posten en ik hoop dat jullie van mijn verhalen genieten. Groeten Ingeborg

Actief sinds 06 Okt. 2014
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 11352

Voorgaande reizen:

03 Januari 2015 - 04 April 2015

Berlijn: Das vorasiatisches museum.

04 Oktober 2014 - 20 December 2014

London: the Conservation studio

Landen bezocht: