My hobbies: Sherlock Holmes, Korfbal and Chocolate - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Ingeborg Laanbroek - WaarBenJij.nu My hobbies: Sherlock Holmes, Korfbal and Chocolate - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Ingeborg Laanbroek - WaarBenJij.nu

My hobbies: Sherlock Holmes, Korfbal and Chocolate

Door: Ingeborg Laanbroek

Blijf op de hoogte en volg Ingeborg

19 Oktober 2014 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Hello there,
Ondertussen is er een weer een week voorbij gegaan met veel belevenissen. Een kleine opsomming: 3 wedstrijden, 1 training, een kinetische kunst 'fair', Harrods, het Sherlock Holmes museum. En dat natuurlijk allemaal naast de dagelijkse gang van zaken op het atelier.
Mijn laatste verslag was geschreven op een zaterdag en toen vertelde ik al dat ik was uitgenodigd om meteen mee te doen met een wedstrijd. Het koste wat moeite om bij de zaal te komen waar de wedstrijd was, openbaar vervoer en onbekendheid, maar de wedstrijd was erg leuk. Het rare van de korfbal sport in London, en mogelijk heel Engeland, is dat de verenigingen geen vaste locaties hebben en alle zalen zijn verbonden aan scholen. Dus zelfs voor thuiswedstrijden moeten de teams elke keer ergens anders heen. Het feit dat het eigendom van een school is, wil trouwens niet betekenen dat de toiletten schoon zijn...
Eenmaal bij de zaal aangekomen meteen kennisgemaakt met de rest van het team. Tijdens de wedstrijd goed gemerkt dat mijn conditie te wensen overlaat, want halverwege de eerste helft had ik al steken in mijn zij. Maar ach, wat kan je er aan doen. The game goes on. Ik heb niet gescoord, maar dat was toch al nooit mijn sterkste kant. Ik heb me wel goed vermaakt en de sfeer in het team is goed.
Ik ben nog gebleven om ook het 5e team te zien spelen en bij te komen van de wedstrijd. Veel gesproken met enkele andere mensen die ook bleven kijken. Ik was op de sportieve toer en ben naar huis gelopen, wat betekent dat ik ongeveer 30 minuten heb gelopen. De rest van de zondag heb ik ook niet bijster veel meer gedaan.
De nieuwe week begon sterk met keelpijn. Je kan het maar beter zo snel mogelijk allemaal gehad hebben, eerst migraine en nu een verkoudheid. Tuurlijk... Ik ben gelukkig door deze verkoudheid heen gerend, op donderdag was het al weer zo goed als over. Terwijl ik op woensdag avond geen adem meer kreeg, omdat het allemaal vol zat. Maar nu heb ik dat ook weer gehad.
Gedurende de avonden heb ik ongeveer hetzelfde gedaan als vorige week, allen dan op andere dagen. Zo had ik nu op woensdag een training en ben ik vrijdag avond naar een art fair gegaan met Florence. De training van 'mijn' team kon niet doorgaan, omdat de school een opendag had voor nieuwe scholieren. Ik was daarom uitgenoededigd om mee te trainen met het 2de team, wat meer van mijn niveau is, meer tactiek en hoger speeltempo. Dit was ook weer een twee uur durende training, DAT IS LANG...
Ook nu heb ik me weer goed vermaakt, maar de locatie is mij te ver weg. Het kost me ongeveer een uur met het openbaar vervoer om bij de training locatie te komen, als alles goed gaat. En dan moet je nog terug zien te komen rond 10 uur 's avonds. Nee bedankt. Ik speel dan liever op een iets lager niveau, waarbij ik ook de lol er meer in kan houden.
Op vrijdag avond ben ik direct na het werk met Florence naar een Kinetische kunst fair geweest. Ik wist niet zo goed wat ik moest verwachten, behalve dat er beweging zou zijn in de kunst. Het was indrukwekkend om te zien, wat mensen allemaal niet kunnen bedenken. Het was zeer divers, van lichtkunst, tot een zelf rollende bal en groot speelgoed. Het meest onder de indruk was ik van een spiegelende cilinder met een vreemde, onduidelijk vorm eromheen, de betekenis van de vorm werd pas duidelijk als je in de spiegel keek. Er zat op zich geen beweging in, behalve dan de beweging van de persoon die ernaar kijkt. Na een uur of twee had ik het wel gezien, maar Florernce was enthousiast en geïnteresseerd in alles. Die vrouw heeft een giga energie voorraad. Toen ik eenmaal thuis was rond 9 uur heb ik weinig gedaan, behalve zitten en misschien wat opzoeken op de laptop.
Op zaterdag ben ik na de huishoudelijke taken weer richting het centrum van London gegaan. Ik had met Anniek afgesproken om naar het Sherlock Holmes museum te gaan, en ja dat is natuurlijk op 221b Bakerstreet. Het is een grappig museum, ze hebben het pand teruggebracht in de 19e eeuwse stijl met allemaal voorwerpen en karakters uit de boeken. Het is leuk om te bezoeken als je van de boeken houdt, je moet er alleen wel even voor in de rij staan. Er kunnen maar een beperkt aantal mensen tegelijk in. Het is niet zo groot als ze in de nieuwe films en series laten lijken.
Na het museum zijn we op zoek gegaan naar Choocywookydooda van de gelijknamige serie van de zender TLC. Dit is een winkel waar ze taarten maken met bizarre versieringen van chocola. Het is knap wat ze er allemaal mee kunnen doen. Ons volgende doel was Hyde park en daar zouden we dan kijken wat er in de buurt te zien is. Onderweg zijn we langs Picaddilli Circus gelopen en de Picadilli Markt. Bij de laatste hebben we even rondgesnuffeld om te kijken of er nog iets interessants tussen zat. Daar heb ik een leuke gebreide muts gescoord.
Daarna zijn we verder gelopen richting Hyde Park om daar in de buurt bij een Italiaans restaurant pizza te eten. Ons uiteindelijke doel van de avond werd het warenhuis Harrods. Het is een Bijenkorf, maar dan veel beter. Wat ze daar verkopen is ondergeschikt aan het pand zelf, zowel de buiten- als binnenkant is geweldig om te zien. De details die in de muren, plafonds en lijstwerk zitten is mooi en er zijn verschillende thema's, waarvan Egypte de bekendste is. Na Harrods zijn we allebei richting huis gegaan, moe maar voldaan.
Vandaag, zondag, heb ik weer gekorfbald en wel 2 wedstrijden. Nou ja, eigenlijk 1 wedstrijd en 10 minuten. Na de training van woensdag was ik gevraagd om reserve te zitten voor de wedstrijd van het 2e team. In mijn enthousiasme heb ik ja gezegd met als voorwaarde dat er vervoer geregeld werd om mij van de ene locatie naar de andere locatie te brengen. Dat pakte niet helemaal goed uit. Ik had namelijk verwacht dat iemand mij van de wedstrijd van het 2e naar de locatie van de mijn team zou brengen. NOT. Ik werd afgezet bij een treinstation en vanaf daar moest ik weer zelf reizen. Dat was een beetje jammer. Ter verduidelijking de wedstrijden waren op de locaties van de trainingen, oftewel de ene om de hoek en de andere 1 uur reizen met het openbaar vervoer.
Hoe dan ook, ik heb weer gespeeld en het was weer leuk. De wedstrijd van mijn team, het 3e, was tegen het 4e van de eigen vereniging. Dat was wel een beetje raar, om een officiële wedstrijd te spelen tegen mensen waar ik mee getraind heb. We hebben gewonnen, maar het was geen makkelijke winst. Er is door beide kanten hard geknokt.
De wedstrijden en het reizen namen zo ongeveer mijn hele ochtend en een groot deel van de middag in beslag, dus verder heb ik niet veel meer gedaan.
Dan natuurlijk nog even over de stage, ook al is dat van ondergeschikt belang ;). Elke dag ging het beter, maar het duurde tot donderdag voordat ik ook echt zin had om er de volgende dag weer heen te gaan. Ik leer veel en maak veel praktijk uren. De objecten waren veelal dezelfde als vorige week, doordat enkele behandelingen veel tijd kosten en andere moest ik meerdere keren overnieuw doen om het goed te krijgen. Toch heb ik drie nieuwe objecten gekregen, twee zilveren vorken met een parelmoer handvat en een ceramische deksel die waarschijnlijk uit het Nabije Oosten komt, ik dacht in eerste instantie dat het een bloempot was...

Nou dat is het weer voor nu, genoeg te lezen voor jullie.

See you next week
Bye

  • 21 Oktober 2014 - 15:19

    Hella Wessels:

    Hallo Ingeborg,

    Fijn om te lezen dat je al een beetje je draai begint te vinden in Londen.
    We hebben met veel interesse dit verslag en je eerste verslag gelezen.
    Heel leuk allemaal wat je al meegemaakt hebt in deze periode zowel privé als voor je studie.
    Ook leuk dat er wat foto's bij zijn.
    Een goede stageweek toegewenst en voor straks een heel fijn weekend als Michel jou kant op komt.
    Wij zullen dan goed voor Benji zorgen. !!

    Hartelijke groeten liefs van je schoonouders

  • 22 Oktober 2014 - 18:52

    Marcella:

    Hai Ingeborg,

    Wat ontzettend leuk om zo op de hoogte te blijven.
    En te lezen dat je ondanks dat je alles hier natuurlijk mist, wel veel onderneemt en ook echt geniet van je tijd daar!

    Super om zo toch London te leren kennen via jou.

    Geniet van je tijd daar, en straks kan je het aan Michel laten zien.

    Liefs

    Marcella

  • 23 Oktober 2014 - 15:27

    Jamilla:

    Hey Ingeborg!

    Wat leuk, deze blog! Ik had het adres van Anniek gekregen en nu kan ik je ook een beetje volgen :)
    Geniet van het mooie London en de leuke en bijzondere dingen die je mee gaat maken!

    Groetjes, Jamilla

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ingeborg

Hallo allemaal, Voor mijn opleiding Conservering en Restauratie loop ik een aantal stages in het binnen- en buitenland. Erg spannend en leuk natuurlijk. Zo is mijn eerste stage in London bij een privé atelier. Vervolgens ben ik te vinden in Berlijn waar ik stage loop bij het Vorasiatisches Museum, te vinden op het museum eiland. Ik eindig dit allemaal met een stage in eigen land bij het Rijksmuseum van Oudheden in Leiden. Ik probeer elke week iets te posten en ik hoop dat jullie van mijn verhalen genieten. Groeten Ingeborg

Actief sinds 06 Okt. 2014
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 11345

Voorgaande reizen:

03 Januari 2015 - 04 April 2015

Berlijn: Das vorasiatisches museum.

04 Oktober 2014 - 20 December 2014

London: the Conservation studio

Landen bezocht: